Linkuri accesibilitate

Letonia a interzis difuzarea a șapte dintre posturile de televiziune RT din Rusia


Șeful televiziunii de stat Rossiya Segodnya de la Moscova, Dmitry Kiselyov

Letonia a interzis difuzarea a șapte dintre posturile de televiziune RT din Rusia pe teritoriul său din cauza sancțiunilor internaționale împotriva șefului rețelei de televiziune de stat din Rusia, Dmitry Kiselyov.

Consiliul Național de Media Electronice (NEPLP) din Letonia a declarat că a interzis principalul serviciu de difuzare în limba engleză al RT, programele in spaniolă și arabă, canalul RT Documentary, precum și versiunile HD ale programelor. RT nu are alte posturi care să difuzeze în țara baltică.

„Aceste posturi de televiziune au fost interzise deoarece sunt controlate și gestionate de Dmitry Kiselyov, care este sub sancțiunile Uniunii Europene (UE) pentru apeluri repetate de a încălca democrația și integritatea teritorială a Ucrainei", a declarat președintele NEPLP, Ivars Abolins, la 30 iunie.

NEPLP a mai spus că RT a încercat prin programele sale să prezinte Letonia, un stat baltic care a obținut independența după ce Uniunea Sovietică s-a prăbușit în 1991, ca un stat eșuat.

Anul trecut, NEPLP a interzis transmiterea altor 10 canale de televiziune rusești, inclusiv Rossiya RTR, pentru „discursul sistematic de ură împotriva Ucrainei, inclusiv apeluri deschise pentru uciderea cetățenilor ucraineni”.

NEPLP a declarat că decizia va fi pusă în aplicare în această săptămână.

Între timp, Kiselyov a declarat,ieri că nu a fost niciodată responsabil de RT, care era cunoscut sub numele de Russia Today, și a sugerat că Letonia ar trebui să ceară scuze televiziunii și să-și anuleze decizia.

Kiselyov a fost pe lista sancțiunilor UE pentru rolul său în promovarea propagandei Kremlinului în sprijinul anexării Crimeii la Rusia de la Ucraina în 2014.

Kiselyov este șeful grupului de stat Rossiya Segodnya, care se concentrează în principal pe știri rusești și propagandă oficială în străinătate.

Grupul include, alături de alte canale de televiziune, RT, posturi de radio și site-uri web, serviciul de știri Sputnik, agenția de știri Prime și proiectul media Inosmi.ru.

Grupul mass-media al lui Kiselyov se numără printre primele 10 grupuri subvenționate de stat din Rusia. A primit 20,4 miliarde de ruble (mai mult de 288 milioane USD) de la stat în perioada 2018-2020.

XS
SM
MD
LG