Linkuri accesibilitate

Mai multe organizații de presă, îngrijorate de speculațiile defăimătoare la adresa echipei TV8


Mai multe organizații de presă și-au exprimat îngrijorarea în legătură cu răspândirea în spațiul public a unor speculații defăimătoare la adresa echipei TV8 și folosirea discursului de ură față de jurnalistele și jurnaliștii acestei televiziuni. Într-o declarație difuzată la 14 septembrie, organizațiile breslei spun că TV8 a devenit țintă a mesajelor denigratoare, chiar dacă s-a „disociat complet și categoric” de comentariile fostei sale moderatoare și membre a conducerii postului, Natalia Morari. După ce a dezvăluit că are un copil cu Veaceslav Platon și a fost îndepărtată din televiziune din cauza conflictului de interese, Morari a scris pe Facebook că omul de afaceri fugar căutat de autorități pentru „escrocherie” și „corupere activă” este „mult mai corect și liber în gândire” decât „așa zisa elită intelectuală” care îi condamnă, iar societatea moldoveană este „absolut bolnavă”. Morari îl intervievase pe Platon la TV8 despre corupție și justiție, fără să dezvăluie faptul că se află într-o relație cu acesta. În urma dezvăluirilor lui Morari din 8 septembrie, organizațiile breslei au spus imediat că este o recunoaștere „întârziată” iar cele întâmplate „ar putea submina încrederea consumatorilor de media într-o presă liberă și independentă”. Morari a mai sugerat că a fost „șantajată” de Serviciul de Informații și Securitate cu fapte din viața ei privată, dar SIS a dezmințit, iar președinta Maia Sandu în a cărei subordine se află serviciul special i-a cerut lui Morari să „spună cine”. „Dacă a fost cineva de la SIS și a șantajat, trebuie să spună cine, nu să provocăm și mai multă neîncredere în societate”, a spus Sandu într-un interviu tot la TV8, pe 13 septembrie. Radio Europa Liberă Moldova a anunțat la 9 septembrie că „a decis, de comun acord, să suspende temporar colaborarea lunară pentru un talk show în limba rusă cu jurnalista Natalia Morari”.

Previous Next

Previous Next

XS
SM
MD
LG