Linkuri accesibilitate

Autoritățile de la Minsk au blocat accesul la site-ul Deutsche Welle și televiziunii Current Time


Liderul de la Minsk, Aleksandr Lukașenka

Autoritățile belaruse au blocat accesul la site-ul Deutsche Welle și televiziunii Current Time – proiect al postului nostru și al Vocii Americii pe fondul intensificării represiunii asupra societății civile și mediilor de informare independente.

Ministerul Informațiilor a declarat că cele două site-uri web, precum și cel al ziarului belarus Novîi Cias au fost blocate pentru că ar fi difuzat materiale care conțineau link-uri considerate „extremiste” de către instanțele din Belarus. Utilizatorii de internet au raportat că site-urile de știri nu s-au deschis și mai târziu a apărut un mesaj care indică accesul limitat. Cu toate acestea, site-urile pot fi accesate în continuare prin rețele private virtuale (VPN).

Președintele RFE/RL, Jamie Fly, a condamnat decizia de a bloca site-ul televiziunii Current Time. „Încercările regimului Lukașenka de a criminaliza jurnalismul nu cunosc limite și acum privează poporul belarus de încă o sursă independentă de știri și informații”, a spus el.

Zeci de site-uri de știri au fost blocate ca parte a represiunii împotriva presei independente în urma protestelor fără precedent declanșate de alegerile prezidențiale din august 2020, care i-au oferit liderului autoritar Alyaksandr Lukashenka un al șaselea mandat. Opoziția și Occidentul spun că votul a fost fraudat și nu recunosc legitimitatea liderului de la Minsk.

Previous Next

Previous Next

XS
SM
MD
LG