Linkuri accesibilitate

Rusia amenință cu represalii după ce YouTube închis două canale în germană ale postului rus RT


Platforma video online YouTube a închis două canale în limba germană ale companiei mediatice ruse RT, iar Moscova a avertizat, la 29 septembrie, cu măsuri de răspuns.

Gigantul american Google, care deține YouTube, a spus că cele două canale, RT DE și Der Fehlende Part (Partea Lipsă), au fost închise pentru că practicau „dezinformarea” în privința COVID-19 și vaccinurilor anti-coronavirus.

Google a spus că mai întâi a avertizat RT DE cu privire la încălcarea regulilor și că i-a blocat temporar capacitatea de a publica.

Când RT a încercat să ocolească interdicția prin publicarea de conținut pe celălalt canal, Der Fehlende Part, amândouă canalele i-au fost închise, a declarat un purtător de cuvânt al YouTube pentru postul german Deutsche Welle.

YouTube a precizat că nu permite pe platforma sa conținut care „contrazice autoritățile locale de sănătate sau informațiile medicale ale Organizației Mondiale a Sănătății despre COVID-19”.

Statele Unite și Uniunea Europeană au acuzat anterior Rusia de răspândirea de informații false despre COVID-19 și vaccinuri.

Redactoarea-șefă a RT, Margarita Simonyan, a criticat decizia YouTube și a cerut guvernului rus să interzică mass-media de stat germană în Rusia. RT este o companie finanțată de statul rus.

Margarita Simonyan
Margarita Simonyan

Ministerul rus de Externe a spus că decizia YouTube reprezintă un „act fără precedent de agresiune împotriva mass-media”, la care crede că ar fi contribuit și autoritățile germane.

Un purtător de cuvânt al guvernului de la Berlin a spus că autoritățile germane nu au fost implicate în blocarea canalelor RT.

Ministerul rus de Externe a cerut însă structurilor guvernamentale de resort să ia măsuri de răspuns atât împotriva YouTube, cât și a presei germane.

Roskomnadzor, agenția rusă pentru supravegherea internetului a reacționat la scurt timp: a acuzat YouTube de practicarea „cenzurii” și a amenințat că va restricționa accesul la această platformă în Rusia, dacă cele două canale ale RT în limba germană nu sunt redeschise „cât mai curând posibil”.

Kremlinul a spus în mod repetat că rețelele sociale deținute de companii străine se amestecă în politica rusă, inclusiv prin difuzarea de conținut în sprijinul liderului de opoziție întemnițat, Alexei Navalnîi. În trecut, Twitter, Google și Facebook au fost amendate, iar viteza de acces pe aceste platforme a fost redusă.

Înaintea alegerilor parlamentare ruse de luna aceasta, Roskomnadzor a blocat zeci de site-uri web legate de Navalnîi, ale cărui organizații politice au fost interzise în Rusia în baza legislației împotriva „extremismului”.

Lansată în 2005 cu denumirea de „Russia Today”, televiziunea RT finanțată de stat și-a extins transmisiunile și operațiunile online în mai multe limbi, inclusiv engleză, franceză, spaniolă și arabă. A generat controverse în multe țări, inclusiv în Statele Unite. În Marea Britanie, autoritățile au amenințat RT cu revocarea licenței de emisie. Canalul a fost interzis în mai multe țări, inclusiv în fostele republici sovietice Lituania și Letonia, dar și în Ucraina. Pentru publicul de limbă germană, RT oferă materiale video online, dar nu a reușit până acum să obțină o licență de emisie terestră sau prin satelit în Germania.

Vezi comentarii (1)

Previous Next

Previous Next

XS
SM
MD
LG