Linkuri accesibilitate

Belarusul a blocat accesul la site-ul agenției de știri ruse pro-Kremlin Regnum


Imagine generică

Autoritățile din Belarus au blocat sâmbătă, 30 octombrie, accesul la site-ul agenției de știri ruse pro-Kremlin Regnum. Este pentru prima dată când Minskul a blocat accesul la un site media din Rusia, deși anterior a blocat versiunea din Belarus a tabloidului rus Komsomolskaia Pravda.

Guvernul lui Aliaxandr Lukașenka nu a emis o declarație în care să explice decizia de blocare a site-ului rusesc. Portalul a publicat numeroase articole în care a criticat Minskul pentru politicile presupuse „anti-ruse” și a îndemnat la unificarea rapidă a celor două țări.

Anterior, autoritățile de la Minsk au blocat accesul la mai multe instituții media occidentale și independente, precum site-urile web ale Deutsche Welle și televiziunii Current Time, rețeaua în limba rusă a postului nostru în colaborare cu Vocea Americii. Președintele postului nostru, Jamie Fly, a condamnat blocarea site-ului Current Time și a promis că televiziunea va continua să ofere informații independente publicului din Belarus.

Zeci de site-uri web de știri au fost blocate în Belarus, iar o multitudine de canale mass-media independente a fost închise ca parte a unei represiunii împotriva oricărei opoziții urmare protestelor masive, fără precedent declanșate după alegerile prezidențiale din august 2020, care i-au oferit autoritarului lider de la Minsk un al șaselea mandat. Opoziția și Occidentul spun că votul a fost fraudat și nu recunosc legalitatea scrutinului.

Previous Next

Previous Next

XS
SM
MD
LG